סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מה קובע החוק בקשר לענישה בשכרות?

במהלך בדיקת שכרות התגלה כי ריכוז האלכוהול בגופכם גבוה מהרף המינימאלי שנקבע בחוק? הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? זה הזמן לדעת מה קובע החוק בקשר לענישה בשכרות, ומה הם האפשרויות העומדות לרשותכם, החל ממתן הקלה בעונש ועד לזיכוי מלא. כידוע, רשויות החוק והאכיפה במדינת ישראל מתייחסות בחומרה לעבירות תנועה בכלל ולעבירות נהיגה תחת השפעת אלכוהול בפרט.

החוק במדינת ישראל בנוגע לעבירת נהיגה בשכרות כולל בין היתר:

• פסילת רישיון הנהיגה לתקופה מינימאלית של 24 חודשים

• פסילת רישיון הנהיגה על תנאי לתקופה נוספת

• הטלת קנס כספי

• ריצוי תקופת מאסר במקרים בהם מבצע העבירה היה מעורב בתאונת דרכים

למרות עמדתו הנוקשה של החוק בנוגע לענישת נהגים שיכורים, החוק מתיר לשופטי התעבורה להקל או להחמיר את העונש על פי הממצאים השונים העולים במהלך המשפט המתקיים לאותו נהג שהוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. מדי שנה מוגשים יותר מ-6,000 כתבי אישום כנגד נהגים שנכשלו באחת מבדיקות השכרות שנערכו להם על ידי שוטרי התנועה. כיום, מרבית הבדיקות נערכות באמצעות מכשיר "הינשוף" אשר לגביו נקבע רף מינימאלי של 290 מיקרוגרם אלכוהול בכל ליטר אוויר נשוף.

הגשת כתב אישום ודרכי ההתמודדות עימו

במידה וגם אתם "נכשלתם" במהלך בדיקת שכרות, או לחילופין, במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להתמודדות מול רשויות החוק והענישה היא להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין מנוסה המתמחה בכל הקשור לעבירות תנועה ומידתיות הענישה לגביהן.

פסקי דין רבים הוכיחו כי במספר לא מבוטל של מקרים בו הנאשמים היו מיוצגים על ידי עורכי דין מקצועיים, הענישה על עבירות נהיגה בשכרות הינה מינימאלית, ובמקרים רבים פחותה באופן משמעותי מזה שנקבע בחוק, וכל זאת בתנאי שלא נגרמה תאונה עם נפגעים. כמו בכל מקרה משפטי אחר, גם בתקנות התעבורה קיימות "פרצות" חוקתיות המאפשרות לנתבע ולמייצגו לחלוק על החלטת השוטר וממצאי הבדיקה שנערכו לו, ובמקביל להוריד את חומרת האישום מ-"נהיגה בשכרות" ל-"נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים".

במידה ונתפסתם נוהגים בשכרות צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: