סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהן טענות ההגנה בעבירת נהיגה בשכרות?

העונש המינימאלי שנקבע בחוק לעבירת נהיגה בשכרות עומד על פסילת רישיון לתקופה של עשרים וארבעה חודשים, וזאת בנוסף לעונש שבמסגרת השימוע בפסילה המנהלית רשאי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה לפסול את רישיון הנהיגה לתקופה בת 30 יום ואף לשלול את רישיון הרכב לתקופה של 30 יום.

נאשם המתמודד מול אישום בנהיגה בשכרות נלחם למעשה על חופש התנועה שלו, ומן הראוי שיסתייע בשירותיו של עורכי דין מקצועי ומנוסה, הבקיא בדיני התעבורה השונים. עורך דין מנוסה יכול להוביל למספר מצבים משפטיים המסייעים לנאשם במקרי נהיגה בשכרות. מצבים אלו כוללים בין היתר:

  • עסקת טיעון – הסדר טיעון מול רשויות התביעה מאפשרים לנהג להודות בדבר העבירה, או לחילופין, במספר אישומים שונים מהמיוחסים לו, ובמקביל להפחית את מידת העונש.
  • זיכוי מדבר העבירה- עורך דין המתמחה בכל סעיפי החוק הקשורים לדיני התעבורה, מכיר את פסקי הדין התקדימיים העשויים להוביל למחיקת כתב האישום, או לזיכוי מלא של הנאשם מדבר ביצוע העבירה.
  • בדיקה יסודית של הראיות – במהלך התקופה המקדימה למשפט ואף במהלך המשפט, אמור עורך הדין המייצג אתכם לבחון היטב את תיק הראיות המשטרתי, ולדעת לזהות בו פרצות המאפשרות מתן הקלה בעונש. טענות ההגנה הנפוצות ביותר מתקשרות ברובן לבדיקה זו, במהלכה נבדקת הפעילות המשטרתית ביום בו התקיימה לנהג בדיקת שכרות. נתונים כגון: כיול המכשיר באמצעותו התקיימה הבדיקה, ביצוע הנהלים הנדרשים על פי חוק בעת ביצוע הבדיקה, עיכוב ממושך של הנהג החשוד בדבר העבירה או הפרה של חובת ההסבר והאזהרה בדבר הבדיקה, כל אלו ועוד משמשים את עורך הדין לבניית אסטרטגיית ההגנה במהלך הדיון המשפטי הנערך לנאשם.

חשוב לדעת- כל מקרה של עבירת נהיגה בשכרות הינו מקרה ספציפי המתייחס לסיטואציה בה נערכה בדיקת השכרות ולמספר מאפיינים אישיים של הנהג. החוק הנוקשה אומנם מתייחס בחומרה לכמות אלכוהול ברמה מסוימת שנצרכה על ידי הנהג, אך ההוכחה בפועל בנוגע לרמת האלכוהול בגופו של הנהג נחשבת לבעייתית ומורכבת. במידה וגם אתם עומדים כנגד הגשת כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות, זה הזמן להכיר מקרוב את כל היתרונות המתלווים לסיוע משפטי של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום התעבורה.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: