סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עסקאות טיעון בעבירת נהיגה בשכרות

רבים המקרים שאנו כמשרד נתקלים בדילמה האם "ללכת עד הסוף" ולקבל זיכוי או לקבל הסדר מקל, השיקול אינם פשוטים מאחר שלפעמים שווה לקחת את הסדר המקל ולא לקבל את אותו זיכוי בפוטנציאל, מאחר שגם אם תיק נראה לכאורה מושלם לזיכוי עדין אצל שופטים מסוים יהיה להם יותר קל להרשיע מאשר לזכות, ולכן חובתו של עורך הדין להראות ללקוח את כל הסיכונים והסיכויים שיכולים להיות בבחירה של קבלת ההסדר או לא.

להלן דוגמה של תיק כאשר נהג זה נתפס נוהג בשכרות עם כמות של 410 מיקרו גרם, שבתחילתו רצתה המדינה פסילה של שנתיים ועונשים נוספים, אך לאחר ניהול המשפט הוצע הסדר מקל ביותר של 60 ימי פסילה בלבד!!!!

במקרה זה הובהר לנהג מה המשמעות של המשך הניהול ומה הסיכונים והסיכויים לזיכוי, ומאחר שנהג זה היה עתיד לצאת לחו"ל לתקופה של 3 חודשים (כאשר בזמן זה עתיד היה לרצות את תקופת הפסילה) בחר הנהג לקבל את ההסדר המקל ולסיים את התיק.
לא כל הסדר שווה לקבל ולפעמים חייב לנהל את התיק עד סופו, ייצוג ע"י משרד המתמחה בנהיגה בשכרות יביא תמיד לתוצאה המקסימלית בכל תיק ותיק.

לצפייה בפסק הדין לדוגמה – נהיגה בשכרות

הסדר טיעון הוא למעשה כלי משפטי שנועד לייעל את הליך הטיפול בתיקים פלילים מכל סוג שהוא, לרבות, עבירות נהיגה בשכרות ועבירות תעבורה רבות.

הסדרי הטיעון השונים מתאפשרים רק במקרים בהם הנאשם מודה בעבירות המיוחסות לו, ובמקרים בהם התביעה מפחיתה את חומרת האישום, או לחילופין, מוותרת על חלק מהאישומים המיוחסים.

הגעה לעסקאות טיעון (הסדרי טיעון) במקרים של אישום בעבירת נהיגה בשכרות, מתאפשרת כתוצאה מפקודת תעבורה הקובעת כי לבית המשפט ישנה הסמכות לחרוג מהעונש המינימאלי שנקבע בחוק לעבירת השכרות, עונש העומד על עשרים וארבעה חודשי פסילה מינימאליים.

בית המשפט מחויב לבחון כי במסגרת עסקת הטיעון התקיים איזון ראוי בין האינטרס האישי של הנאשם ובא כוחו לבין האינטרס הציבורי בענישה, ובעיקר בעבירות של נהיגה בשכרות.

ההחלטה לאשר עסקאות טיעון נקבעת על פי החלטת בית המשפט, וזאת על פי תיק התביעה ותיק הראיות, בית המשפט אשר בפניו מוצגת עסקת הטיעון מזהיר את הנאשם כי בית המשפט לא כפוף לעסקת הטיעון וכי בית המשפט עשוי להחמיר בעונש עליו סיכם הנאשם עם התביעה, אך בפועל נקבע על ידי בית המשפט הגבוה לצדק, בפרשת קצב, כי בית המשפט מחויב לאשר את עסקת הטיעון ולתת לה תוקף של פסק דין.

בסופו של דבר, ההחלטה האם לקבל את הסדר הטיעון מתקבלת על ידי הנאשם ובא כוחו, וזאת על העדפותיו האישיות של הנאשם, ובהתאם להמלצות המשפטיות אותן הוא מקבל מעורך הדין המייצג אותו במקרה.

בחלק מהמקרים, ישנם נאשמים המעדיפים לנהל את המשפט על מנת להוכיח את חפותם דבר העשוי להתברר כסיכון לא קטן (פרשת קצב), או לחילופין, בשל התקווה של הנאשם לקבלת גרסתו ומתן הקלה נוספת בעונשו.

ברוב המקרים, בית המשפט "מעודד" נאשמים ובאי כוחם לקבלת הסדר הטיעון, וזאת על מנת לפעול ביעילות ובמהירות למיצוי הדין עם הנאשם.

מכיוון שהסתברות ההרשעה במקרים של עבירת נהיגה בשכרות גבוהים יותר מאפשרויות הזיכוי, מרבית הנאשמים ובאי כוחם פועלים במסגרת החוק לקבלת הסדר טיעון שמצד אחד יגן על זכויותיהם המשפטיות, ומצד שני יאפשר לכם ליהנות מהקלה כזו או אחרת בחומרת הענישה הצפויה להם על פי חוק.

עורך דין מקצועי הבקיא בדיני התעבורה בכלל, ובדיני עבירת השכרות בפרט, יידע לאפיין ולהבחין תחת אילו סעיפי אישום מומלץ לגשת אל גורמי התביעה במטרה להגיע לעסקת טיעון אשר תמתיק את עונשו של האדם אותו הוא מייצג.

אז, במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: