סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

נהיגה בשכרות על אופניים

בשנים האחרונות השימוש באופניים חשמליים הפך לנפוץ יותר ויותר, בין אם עקב החיסכון בדלק ובעלויות אחזקה ובין אם עקב הקלות שאפשר להתנייד איתם ממקום למקום במרחב העירוני. מה שרבים לא יודעים הוא שאופניים חשמליים נחשבים על פי פקודת התעבורה ועל פי פסיקת בתי המשפט ככלי רכב לכל דבר ועניין, כך שאם תשתו אלכוהול ולאחר מכן תיסעו באופניים חשמליים אתם עלולים למצוא עצמכם עומדים מול כתב אישום פלילי שעלול להגיע אף לשלילת רישיון הנהיגה שלכם ולעונשים נוספים.

רכיבה על אופניים חשמליים

בכדי שפקודת התעבורה תחול על רוכבי אופניים חשמליים, על האופניים עצמם להיכנס בגדרי המונח ״רכב״ כפי שהוא מופיע בפקודת התעבורה. במספר פסקי דין שנדונו בבתי המשפט, נקבע כי הגדרת המונח "רכב" כוללת בתוכה גם אופניים חשמליים וגם קורקינט חשמלי. לא פעם רוכבי אופניים חשמליים מקבלים קנסות משוטרי תנועה עקב אי ציות לתמרורים, עקב שימוש בטלפון נייד תוך כדי הרכיבה או עקב נסיעה מסוכנת, כאשר הסמכות לתת את הקנסות הללו נובעת מכך שדיני התעבורה חלים גם חלים על רוכבי אופניים חשמליים.

נהיגה בשכרות תוך כדי רכיבה על אופניים

רוכבים רבים טועים לחשוב שנסיעה בשכרות על אופניים חשמליים הינה פעולה המותרת על פי החוק כאשר ההיפך הוא הנכון ולמעשה מדובר בעבירה על החוק, אשר עלולה להביא אף לשלילת רישיון הנהיגה. לאור העלייה הגורפת בשימוש באופניים חשמליים במרחב העירוני, משטרת התנועה החלה לאחרונה לאכוף עבירות נהיגה בשכרות כנגד רוכבי אופניים חשמליים.

סמכויות שוטר תנועה

אם אתם רוכבים על אופניים חשמליים ושוטר תנועה מסמן לכם לעצור, דעו שיש לשוטר סמכות לבקש מכם לעבור בדיקת מאפיינים או בדיקת נשיפה ובמקרה של סירוב לעבור בדיקה ייראו ברוכב כאילו נסע תחת השפעת אלכוהול. אם במסגרת הבדיקה כמות האלכוהול שנמצאה חורגת מן המותר, יכול השוטר להורות על החרמת האופניים, פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה ובהמשך אף ניתן להגיש כתב אישום לבית המשפט.

העונש על נהיגה בשכרות

אם נתפסתם נוהגים על אופניים חשמליים כשאתם שתויים והוגש כנגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות, יכול בית המשפט לתעבורה להשית עליכם מגוון של עונשים, קלים כחמורים, התלויים בנסיבות העבירה, בעבר התעבורתי ומשתנים נוספים. כעיקרון, ככל ורוכב אופניים חשמליים יעמוד בפני כתב אישום על נהיגה בשכרות, ישנו עונש מינימום של שנתיים פסילה בפועל מלהחזיק ברישיון נהיגה ובית המשפט יכול גם להשית קנסות כספיים ובמקרים חמורים יותר גם עונשים חמורים יותר.

עורך דין לנהיגה בשכרות על אופניים חשמליים

אם נתפסתם נוהגים בשכרות על אופניים חשמליים, אם האופניים שלכם נתפסו והוחרמו, אם הוגש כנגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין הבקיא בדיני התעבורה אשר יוכל לסייע לכם להיחלץ מן המצב אליו נקלעתם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: