סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

הליך השימוע בעבירת נהיגה בשכרות וייצוג על ידי עורך דין תעבורה

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות הוא נחשף באופן מידי לאפשרות פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה של 30 יום כמו גם לאפשרות לאיסור השימוש ברכב גם כן לתקופה של 30 יום וזאת כאשר לא נאסר השימוש ברכב בעבר.

את הפסילה או איסור השימוש ברכב יכול להטיל קצין משטרה שהוא בדרגת מפקח ומעלה, כל בעל תפקיד במשטרה שהוא נחות מדרגה זו אינו יכול לבצע את השימוע וכל שיש באפשרותו לעשות הוא ליטול את רישיון הנהיגה או רישיון הרכב ולזמן את הנהג או בעל הרכב לשימוע תוך פרק זמן של 72 שעות.

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות קיימות 2 אפשרויות בכל הקשור לשימוע המנהלי והם:

אפשרות ראשונה – השימוע ייערך בו במקום על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה.
אפשרות שנייה – רישיון הנהיגה ורישיון הרכב יילקחו על ידי השוטר האוכף את העבירה של נהיגה בשכרות ומבצע העבירה ובעל הרכב יוזמנו לשימוע בתחנת המשטרה תוך פרק זמן של 72 שעות.

הליך השימוע בעבירה של נהיגה בשכרות לרוב מבוצע כאשר  הנהג או בעל הרכב אינם מיוצגים על ידי עורך דין תעבורה ולכן טענותיהם בפני הקצין יהיו מוגבלות ולא מספיקות בכדי להביא להחלטה של הקצין שלא לפסול את רישיון הנהיגה ואף במקרים מסוימים עשויים להביא לפגיעה בנהג במהלך ניהול תיק הנהיגה בשכרות בבית המשפט לתעבורה.

ייצוג של עורך דין בהליך השימוע הוא חיוני ורצוי מאוד שכן עורך דין תעבורה יכוון את הנהג ויסביר לו את משמעות דבריו כמו גם עורך הדין לתעבורה יעלה טענות בפני הקצין שאין באפשרות הנהג להעלות. בנוסף לכל אלו יסביר עורך הדין לתעבורה לנהג מה עליו לא לומר בפני הקצין אשר עשוי לפגוע בו בניהול ההליך המשפטי בעניינו.
חשוב לזכור שהליך השימוע נועד על מנת לפסול את רישיון נהיגתו של אדם המבצע עבירה של נהיגה בשכרות לתקופה בת 30 יום בלבד כאשר בגין עבירה זו עומדת פסילת מינימום בת 24 חודשים ועל כן דווקא בהליך השימוע יש צורך להיזהר בכל דבר שאומרים שכן כל דבר עשוי לפגוע בתיק אשר יתנהל בבית המשפט לתעבורה.

עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יגבש עבורכם אסטרטגיית הגנה ויסביר לכם בדיוק איך עליכים להתנהל בהליך השימוע בעבירה של נהיגה בשכרות.

אי לכך, ובהתאם לזאת, הפעולה הראשונית והמידית אותה עליכם לבצע בעת ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות וזימון לשימוע, היא לפנות לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה בכלל ובדיני עבירת הנהיגה בשכרות בפרט.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: