סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

הכל על שימוש בטלפון בזמן נהיגה

מחפשים מידע על חוק השימוש בנייד בנהיגה? במהלך שנת 2019 נתפסו כ-100 אלף אנשים כאשר הם מדברים בטלפון סלולארי ללא דיבורית במהלך נהיגה, מדינת ישראל מנסה להילחם בתופעה ולכן נקבע שהקנס על העבירה זו יעמוד על סך של 1000 שקלים ובנוסף ירשמו לחובת הנהג 8 נקודות במשרד הרישוי.

ראשית נציין מדוע המדינה רואה בחומרה עבירה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה ואחר כך נציין מה אפשר לעשות כאשר קיבלתם דו"ח על כך:

מסקנות הדו"ח של "אור ירוק":

שימוש בנייד בנהיגה מהווה רמה של הסחת דעת שיש בה סיכון ברור לנהג וסביבתו וזאת כאשר הנהג יוזם את השימוש בו, בין אם הוא אוחז אותו ביד לצורך השימוש ובין אם הוא נמצא בתושבת ייעודית. הסיכון קיים, בין אם ההפעלה היא ידנית ובין אם ההפעלה היא קולית. תכנון וייזום של שיחה עם גורם הנמצא מחוץ לרכב ופעולת ההתקשרות (עם הפניית מבט אל המכשיר, או ללא הפניית מבט), גורעים ממשאבי תשומת הלב המיועדים לנהיגה.

במידה וקיבלתם דו"ח משוטר ואתם מעוניינים להישפט בבית המשפט בכדי לשלול מכם את הקנס ורישום הנקודות:

צריך לדעת שנטייתו של בית המשפט הוא להאמין לשוטר מכיוון שהוא לוקח בחשבון שאין שום עניין לשוטר לשקר ושזה לא עניין אישי שלו איתכם. וכמו כן, בתי המשפט רשאים במקרה הזה להרשיע את הנהג גם על בסיס עדותו היחידה של השוטר וללא צורך בהגשת ראיות נוספות.

טענות הגנה בשימוש בנייד בנהיגה:

אפשר לנסות ולהוכיח שהנהג לא דיבר בטלפון על ידי הצגת פלטי שיחות נכנסות ויוצאות בזמן המדובר, אך צריך לדעת שהחוק אוסר אפילו על אחזקת הטלפון בזמן נהיגה ולא רק בדיבור בו.

אפשרות נוספת היא להוכיח שהשוטר לא היה בקשר עין עם הנהג ולכן לא יכל לראות אותו וכנראה מדובר בטעות בזיהוי.

וכמובן לפני כל בקשה להישפט על ידי בית הדין לתעבורה, רצוי לשכור עורך דין מומחה לענייני תעבורה, שכן הדבר יכול להכריע בין אישום ורישום הנקודות לבין אישום ללא נקודות ואף לזיכוי מוחלט.

במידה והואשמתם בשימוש בטלפון בזמן נהיגה, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

עוד יכול לעניין אתכם:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: