סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עורך דין מחיקת חובות

עורך דין מחיקת חובות

מחיקת חובות נראית אולי כפעולה בלתי אפשרית, אבל בפועל החוק מקנה לכל מי שצבר חובות בתום לב ושאין ביכולתו לפרוע את כולם באופן מלא למחוק חלק מהם. על-מנת למנוע מצב שבו כל אדם מפזר הבטחות גם בלי לוודא שיש להן כיסוי ולאחר מכן מנצל את הנתיבים החוקיים למחיקת החובות, ישנן לא מעט מגבלות והתניות. בהתאם כדאי לפנות לאיש מקצוע מנוסה: בעזרת עורך דין מחיקת חובות היא יעד אפשרי וגם כזה שמושג ללא עיכובים לא הכרחיים. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין בוכובזה את סיילס.

איך מתבצעת בעזרת עורך דין מחיקת חובות?

* בדיקה – השלב הראשון בסיוע לאדם שצבר חובות רבים ומבקש למחוק אותם כך שיוכל לחזור לשגרה מלאה הוא בדיקה מעמיקה של היקף החובות, סוג הנושים, הפעולות שהם כבר ביצעו, היכולות הכלכליות של החייב ועוד.

* אסטרטגיה – לאחר שנאסף כל המידע הרלוונטי, עורך דין מומחה למחיקת חובות יגבש את האסטרטגיה המיטבית. בחלק מהמקרים האופציה המומלצת תהיה הסדר נושים, ובאחרים פנייה למסלול חדלות פירעון ושיקום כלכלי תחת צו בית משפט.

* התנהלות מול הרשויות – כשהחוב נמוך יחסית (עד לרף של כ-166,000 ש"ח, נכון ל-2024. הסכום המדויק מתעדכן בכל תחילת שנה), הגוף שאליו יש לפנות הוא ההוצאה לפועל. עבור חובות גבוהים יותר הפנייה תתבצע לממונה על הליכי חדלות פירעון (גוף המשויך למשרד המשפטים).

* ליווי צמוד – תהליך מחיקת החובות ארוך וכולל מספר שלבים. נדרשת התנהלות מדויקת לכל אורכו, ולכן השירות של עורך דין מומחה בתחום כולל ליווי צמוד והכוונה ליישום אופטימלי של התהליך.

הכוונה מדויקת לאורך כל הדרך

בעזרת הידע והניסיון של עורך דין מחיקת חובות הופכת ממשימה בלתי אפשרית כמעט ליעד שכאמור ניתן להשיג ללא עיכובים מיותרים (אם כי בתהליך שבאופן טבעי מחייב סבלנות). עורכי הדין ירון בוכובזה ואליאס סיילס צברו ניסיון רחב היקף בכל הנוגע להתנהלות מול לשכות הוצאה לפועל, הממונה על הליכי חדלות פירעון ונושים מסוגים שונים. הוותק בא לידי ביטוי בהכוונה מדויקת בכל שלב ושלב, כך שתוכלו להיחלץ מהצרה בתנאים הנוחים ביותר האפשריים.

 

מחיקת חובות בהוצאה לפועל

גם מי שמתנהל בזהירות וביושר עלול להיקלע לחובות, ואפילו משמעותיים. זוהי תוצאה בלתי נמנעת של אי הוודאות שמאפיינת את החיים המודרניים, ולכן החוק מציע גם דרכים להתמודד עם חובות ולהשתקם. בפרט ישנה האופציה של מחיקת חובות בהוצאה לפועל. הליך זה כדאי ליישם בעזרת עורך דין שזהו תחום המומחיות שלו, כדי להבטיח מינימום מגבלות ובאופן כללי התנהלות מיטבית מול ההוצאה לפועל. במשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס כבר טיפלו בהצלחה במגוון רחב של הליכי מחיקת חובות מול ההוצאה לפועל.

דגשים רלוונטיים לגבי מחיקת חובות בהוצאה לפועל

* חובות שלא ניתנים למחיקה – הליך מחיקת החובות מאפשר קבלת הפטר עבור התחייבויות כספיות שונות, אבל יש גם חובות שחובה לשלם. בהם: מזונות, קנסות, חובות שנוצרו עקב מרמה או עבירה חמורה. רק בנסיבות מיוחדות בית המשפט יעניק פטור מחובות אלה.

* תקרה – הליך מחיקת חובות מתבצע מול הוצאה לפועל רק כשהיקף החובות הוא עד לתקרה של כ-166,000 ש"ח (הסכום המדויק מתעדכן אחת לשנה). במקרים של חובות בהיקף כבד יותר ההתנהלות היא מול בית משפט השלום.

* שיתוף פעולה מלא – מרכיב מרכזי בהליך שמוביל בסופו של דבר להפטר הוא חקירת היכולות הכלכליות של החייב. המטרה של החקירה היא לברר את כושר ההחזר הריאלי, ולקבוע על פיו צו תשלומים חודשי. חובה לשתף פעולה באופן מלא, שכן אחרת התהליך יופסק ויחודשו ההליכים השונים כנגד החייב.

* שיקום כלכלי – מחיקת החובות יכולה להפוך לבסיס מצוין לשיקום כלכלי מקיף. רצוי לעשות זאת, כדי לא להיקלע לחובות חדשים.

טיפול מקצועי ומוקפד

עו"ד ירון בוכובזה ועו"ד אליאס סיילס הם בעלי תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, בהצטיינות. משרד עורכי דין בוכובזה את סיילס מטפל במחיקת חובות, גם מול ההוצאה לפועל וגם מול בתי המשפט, על בסיס ניסיון רב, כשכבר במהלך הלימודים סייעו עו"ד בוכובזה ועו"ד סיילס למעוטי יכולת להתמודד מול הרשויות. הליך מחיקת חובות בהוצאה לפועל מנוהל ע"י המשרד ביעילות, במקצועיות ובאופן מוקפד במיוחד, על-מנת לייצר את התנאים האופטימליים ליציאה לדרך חדשה.

 

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: